Excel för HR, online

Information

Plats
Studier utan träffar
Avgift
3 119 kr ink. moms.
Excel är ett nödvändigt verktyg för dig som jobbar inom HR, Human Resource. I samarbete med experter på Learnesy erbjuder vi dig en yrkesspecifik kurs som sparar tid, manuellt arbete och ger dig bättre beslutsunderlag. Valbar start för maximal frihet.

Om kursen

Snabba upp ditt dagliga HR-arbete med smarta funktioner: kursen börjar med grunderna, vilket även passar nybörjare. Du lär dig att navigera i Excel och skaffar ett utmärkt fundament att bygga vidare på. Större databaser kan vara krångliga att jobba med och här lär du dig hantera dem.
Du får kunskap om hur du bäst arbetar med tabeller, hanterar dataflöden, jobbar med pivottabeller och analyserar varierande typer av databaser. 

Genom att låta Excel göra den grundläggande analysen åt dig så kommer du att spara mängder med tid. Inom två vardagar efter din anmälan får du login och har tillgång ett år.

Tidigare studerande

- Bra att instruktionsvideorna var så korta samt att de var väldigt pedagogiska och tydliga. Bra innehåll i kursen och lagom bred.

- Väldigt relevanta delar! Känns träffsäker!

Mål

Efter genomförd kurs kan du smidigt hantera databaser och andra HR-verktyg i Excel som effektiviserar arbetstiden.

Målgrupp och förkunskaper 

  • För dig som arbetar inom HR/med personal.
  • Passar både nybörjare och mer erfarna som vill fördjupa sig.
  • Du behärskar svenska i tal och skrift.

Innehåll 

Du får 33 lektioner med genomsnittlig längd 2–3 minuter fördelade på 5 kapitel:

  1. Grundfunktioner i Excel: skapa formler och funktioner
  2. Få ditt dokument att se professionellt ut: formatering
  3. Funktionerna som snabbar upp ditt HR-jobb: sök- och referens, logiska och datum.
  4. Bearbeta databaser: den typiska användningen är olika uppsättningar data som behöver länkas samman, vilket ofta är fallet i organisationer och företag.
  5. Använd Pivottabeller för att analysera data: hantera, gruppera och uppdatera

I slutet på varje kapitel finns ett quiz anpassat för dig som arbetar inom HR.

Studiematerial och support

Allt material som lektionsfiler och övningsuppgifter att träna på hittar du via ditt personliga konto som du når genom att logga in på kurssidan. Kursen hålls givetvis aktuell av Learnesys produktutvecklare som också ger dig support via support@learnesy.com och 070-456 86 80 samt frågor & svar.

Tekniska förutsättningar 

Kursen är inspelad i Excel 2019 och fungerar bra för skrivbordsversionen av Office 2007/2010/2013/2016/2019/365. Har du Excel på engelska eller äldre version av Excel kommer du fortfarande ha stor nytta av kursen. Har du en Mac-book kan du uppleva större skillnader i gränssnitten.

Quiz och intyg

Varje kapitel avslutas med ett quiz där frågorna baseras på innehållet i kapitlet: när du har svarat rätt på samtliga quiz och gjort 100 % av kursen så erhåller du per automatik ett personligt intyg.

Avgift och anmälan 

3 119 kronor inklusive moms.  
2 495 kronor exklusive moms.

  • Privatperson erbjuds möjlighet att delbetala, anges efter Anmäl dig här. Där finns även möjlighet att använda Swish.
  • Under din studietid på Påhlmans Handelsinstitut så får du rabatt på Bokus och Akademibokhandeln.
  • Du har möjlighet att förlänga denna kurs 12 månader mot en kostnad som är 50% av avgiften.
  • När du bokar kurs inom sex månader efter avslutad kurs/utbildning får du 10 % i rabatt med webbkod som hittas i kallelsen.
  • Frågor & svar. 
  • Förmånligt lån till avgiften.
  • Våra köpevillkor.

Förlängning

Du har möjlighet att förlänga kursen i 12 månader mot en kostnad av 50% av ordinarie avgift, det gör du här.

Nästa steg - bygg på din kompetens

Du är alltid hjärtligt välkommen att mejla oss på info@phi.se och vi nås även på 010-157 64 34.

Tips! 
Knyt kontakt med oss på Linkedin, det breddar ditt yrkesnätverk. Vi har satt fart på karriärer sedan 1881.